Sayfalar

18 Şubat 2016 Perşembe

Hamilelikte Yenmemesi Gerekenler

Hamilelikte ne yediğin kadar, ne yemediğin de önemli. İlk hamile kaldığımda bu konu ile ilgili bir çok yazı okudum. Benim gibi başka hamileler de ihtiyaç duyabilir diye özetlemek istedim.

Öncelikle çiğ etler yasak, çiğ köfte, içi pembe kalmış et, kanlı tavuk, somon füme. Eti zaten pişmiş severim, çiğ köfteyi duyduğumda acaba canım çeker mi demiştim ama bugüne kadar sıkıntı olmadı. Bunların haricinde, içinde çiğ ürünlerin olduğu sushi de yasaklı listesinde, ama içindekilerin tümüyle pişmiş gıdadan yapıldığı sushiden yiyebilirsiniz. Ayrıca, çiğ yumurta da yasak. Yumurtanız iyi pişmiş olmalı. Hatta çiğ yumurtadan yapılan mayonez de yasak.

Kahve de dikkat edilmesi gerekenlerden. Kimi doktorlar günde 1 fincan içebilirsin dese de, içindeki kafein oranının bebek düşüğüne neden olması sebebiyle, kahveye de itinalı yaklaşılmalı. Çok canınız çeker ise, kafeinsiz kahveler var. Kahve müptelası olduğum halde, hamile olduğumu öğrenir öğrenmez hemen kahve içmeyi bıraktım. Çay daha az zararlı, yine de günde 2 çay bardağı açık çaydan fazlasını içmiyorum. Bitki çaylarını özellikle metabolizmayı hızlandırdığı için çokça içtiğim yeşil çayı da düşük riski nedeniyle önermiyorlar.

İşlenmiş gıdalar da yasaklı. Sucuk, salam, sosis vs. Arada bir aklıma bir sosisli olsa da yesek diye gelse de, hemen bu düşünceyi kafamdan kovuyorum. Bir de hafta sonları şöyle sucuklu yumurta bazen aklıma geliyor. Allahtan sosis ve sucuğa çok düşkün değilim. Arada bir yerim, o yüzden hamilelikte de benim için sıkıntı değil.

Pastorize olmayan süt, yoğurt da yasaklı. Evde yapılan köy peynirleri, yumuşak peynirler vs. Bir de küflü peynirler yasak. Her gün rokfor yemesem de, dört peynirli pizzada ki rokforun tadını çok severim, dört peynirli pizza hakkımı hamilelik hatta emzirme sonrası günlerime saklıyorum:)

Haftada minimum 2 kere sağlık için balık yiyin deseler de, hamilelikte ağır metal içermeleri nedeniyle, dip balıkları önerilmiyor. Ben genellikle yüzey balığı olarak hamsi balığını yemeyi tercih ediyorum. Yüzey balıkları hamsi, istavrit, uskumru olarak geçiyor. Bir de midye vs gibi ağır metal içeren deniz ürünleri de yasak. Deniz ürünleri demişken söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama rakı, şarap vs gibi alkollü içeceklere de bir süreliğine elveda demek gerekiyor.

Allahtan yemek seçen bir insan değilim, o yüzden yasaklara rağmen, yiyeceğim çok şey var, o yüzden sıkıntı yok:)


Fotokaynak1
Fotokaynak2
Fotokaynak3

1 yorum:

  1. Ne güzel özetlenmiş.Bir şey daha eklemek isterim.Cilde de ne sürülmemesi gerektiği önemli.Özellikle ilk 3 ay.İçeriği bilinmeyen krem, oje, kişisel bakım ürünleri de ciltten emildiği için önemli.Bence DERMATEST patentli markalar tercih edilmeli.

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.