Sayfalar

2 Temmuz 2014 Çarşamba

Ayvalık Yeme İçme Rehberi

Ayvalık yazılarıma kaldığım yerden devam ediyorum. Ayvalık tatilini özellikle keyif tatili diye düşünüp gittiğim için, öncesinde bloglardan nerede ne yenir diye araştırmıştım. Bu yazımda da bu araştırmaların birleştirilmesi sonucu denediğim yerleri bahsedeceğim.

Ayvalık denilince özellikle akla damla sakızlı kurabiyeler geliyor. İmren Pastanesi ve Güler Tatlıhanesi. Zaten neredeyse yan yana sayılabilecek iki dükkan. Talatpaşa Caddesi'nde yer alıyor. ikisinin de hatrı kalmasın diye ikisine de uğradım, Ayvalık'ta sürekli bu güzel lezzetler bir daha bulunmaz diye sürekli tok olmamıza rağmen yediğimiz için, kurabiyeleri hediyelik olarak aldım. Buraya kadar gelmişken meşhur lor tatlısını yedim, yaz aylarında şerbetli tatlı bana ağır geldiği için, özellikle dondurmalı istedim, dondurmayla çok güzel oldu.


Ayvalık denilince akla tabi her şehirde artık karşımıza çıkan Ayvalık tostunu yemeden dönmek olmazdı. Özellikle internetteki yorumlarda tulum peynirli olarak denenmesi gerektiği yazıyordu. Ayvalık tostçuları çarşısında Mesut Büfe'ye oturduk, hevesli bir şekilde tulum peynirli istediğimi söyledim, tulum peyniri olmadığını söylediler. Normalde salam tarzı şeyleri yoğun bir şekilde yemeyi sevmediğimden herhalde yaz günü Ayvalık tostu ağır geldi, yarısını bıraktım. Tadı bence başka şehirlerde yediğimiz ortalama Ayvalık tostlarından farkı yoktu. Belki başka büfeler denenebilir.




Tabi Ege kıyılarına gelmişken olmazsa olmazımız rakı, balık, Ayvalık üçlemesini yapmaktı, ama o kadar çok meze yedik ki biz rakı, meze, Ayvalık üçlemesi olarak bitirdik. Ayvalık'ta yıllar önce tavsiye üzerine gidip de, tatil dönüşü sırf bir kez daha yiyebilmek adına yolumuzu değiştirip, adamların dükkanı açıp temizlik yaptığı sırada biz şurada oturup, iki meze yesek de olur diye parmaklarımızı yediğimiz yere, Ayvalık Şehir Kulübü'ne diğer adıyla Yörük Mehmet'in Yeri'ne uğramadan olmazdı. Yine mezeler güzeldi, ama önceden geldiğimde daha çok iz bırakmıştı. Buraya gelmeden rezervasyon yaptırmanızda fayda var, akşama doğru boş masa kalmayabiliyor. Denizin kenarında, uygun fiyatlı, mis gibi bir yer....

Karışık kızartma, kabak çiçeği dolması, otlu börek, güveçte sıcak ot güzeldi. Karides ise bence baya kötüydü, dondurulmuş karidesti sanırım, Ege gibi bir yerde eminim çok daha iyisi yapılabilirdi.









Vedat Milor'un deneyip beğendiği "Deniz Kestanesi" nde akşam yemeğimizi yiyelim dedik, özel bir grup varmış, rezervasyonumuz olmadığı için yiyemedik, artık başka sefere...

Cunda'nın mezeleri meşhur olsa da bu sefer değişiklik yapalım dedik ve yeni açılan ve foursquare'de iyi yorumları bulunan Uno Pizza'yı denedik. İnce hamur pizza seven birisi olarak, bu pizzayı nedense sevmedim, evde yaptığımız pizzalardan farkı yoktu. Pizzacı diye illa pizza siparişi verdim, ama menü zengindi. Bence başka şeyler denenebilir, özellikle makarnalarda aklım kaldı. Limonatası da çok güzeldi. Ayrıca, servis kısmında görevli kişileri yazlık yer olmasına rağmen, özenli davranışlarından dolayı takdir ettim.


Ayvalık'ta son tavsiyem sokak lezzetlerinden midye dolma yemeniz, burada sabahtan akşama kadar midye dolma yiyebilirim, inanılmaz lezzetliler. Şimdilik Ayvalık yeme-içme kısmı bu kadar. Bir daha gidersem, yeni yerler keşfedersem yazıların devamı gelir:)




8 yorum:

  1. Ayvalık şehir klübünü unutmamak lazım ,not aldım.Saol Lulu;)

    YanıtlaSil
  2. Tatil gibisi var mı? Bir de güzel lezzetler olursa katmerli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatil demek benim için yatıp dinlenme kadar güzel yemek de demek:)

      Sil
  3. 25 senedir Ayvalık'a giden biri olarak,tostunu Ayvalık dışında yediğin yerlerle bir tutmana çok şaşırdım...Başka yerlerde bilmiyorum ama İstanbul'da içine amerikan salatasının bile girdiği bir tost değildir Ayvalık tostu :) birde umarım Karadeniz Pastanesi'nden damla sakızlı kurabiye yemişsindir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaklaşık ben de 20 senedir giderim Ayvalık'a, malesef bu sefer tosttan hiç keyif alamadım, belki o güne özgü de olabilir, sonuçta ben sadece bu sefer Mesut Büfe'den yedim, daha bir çok büfe vardı. Belki bir dahaki sefere denerim diğerlerini. Ayvalık tostunu özellikle tostçular çarşısı yapılmadan deniz kenarında büfede satılır halleri ile günde birkaç kez yerdim. Karadeniz pastanesi notlarımın arasındaydı, ama o kadar çok yeme içme ile doydum ki Karadeniz pastanesine gidemedim, artık bir dahaki sefere...Başka önerilerin varsa seve seve deneyebilirim.

      Sil
  4. Benimöenrim yok.Ama önerileri dikkate alacağım Ayvalık taraflarına gittiğimde.

    YanıtlaSil
  5. http://hayatyenidendevamediyor.blogspot.com.tr/?m=1 blogumu yeni açtım okursanız sevinirim :))

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.