Sayfalar

6 Ekim 2013 Pazar

Sinop Mantı Evi/ Bursa

Mantı yapması zahmetli bir yemektir. Bizim evde özel yemek statüsündedir, bir araya gelinir, herkes sofranın başına kurulur, birisi açar, diğerleri katlar, o hazırlık aşamasında yapılan sohbetler, geçen süreler bir nevi kendini mantıya hazırlamadır. Mantı benim için bu kadar özel yemek olmasına rağmen, şahsen her mantıyı sevmem. Bazı mantıları yediğimde, keşke hiç mantı yapma zahmetine girmeselermiş derim. Ama iyi bir mantı bulunca da, keşfettiğim yeri bırakmam, tabak tabak yerim...

Dün Bursa'daydım ve aylardır övgüyle bahsedildiğini duyduğum Sinop Mantı Evi'ne gittim. Şimdi Bursa denilince akla ilk olarak İskender geldiği için genellikle herkesin ilk tercihi meşhur İskendercilerde yemektir. Bu çok normal çünkü şehirle bütünleşmiş bir yemektir İskender...Ama İskender denemelerinden sonra lezzet keşfi yapmak isterseniz veya Bursa'da yaşayıp mantıyı nerede yemeliyim diye kendinize soruyorsanız bu post sizler için ve doğru adres Sinop Mantı Evi...

Burayı çok tatlı bir aile işletiyor. Daha kapıdan girer girmez sizi güler yüzüyle karşılıyorlar. Mekan buranın sevimliliğine yakışır bir büyüklükte, içeride beş masa var, mantıların hazırlandığı mutfak ise hemen önünüzde, gönül rahatlığı ile göre göre yiyebilirsiniz. Soğuk olduğu için biz içeride oturduk, yazın bahçesinde oturmak da ayrı keyifli olacaktır. Sinop mantısını ben daha önce hiç yememiştim. Bir kere kıvrılma tarzı farklı, ceviz ve tereyağı ile sunum yapılıyor. Çeşitleri arasında cevizli, yoğurtlu ve vejetaryenler için peynirli seçenekleri mevcut. Ben denemek istediğim için peynirli ve yoğurtluyu tercih ettim. İkisini de çok beğendim.


Buradaki mantının hamurunun inceliği çok kıvamında, sadece hamur yediğiniz mantılar gibi değil dolayısı ile mideye oturmuyor. Tereyağı ve ceviz Sinop'tan getiriliyormuş, eti ise günlük olarak kasaptan alınıyor, sinirsiz et. Kaliteli malzemeler, yapanların hüneri ile birleşince ortaya çok lezzetli bir mantı çıkıyor. Buranın kabak tatlısı ile istiridye tatlısı da çok meşhurmuş ama mantı yedikten sonra yiyecek yerim kalmadı zamanımız da dar olunca bir daha gitmek için bahane olsun diyerek sonraki gidişimize sakladım. Mantı severlere burayı şiddetle tavsiye ediyorum.

Gitmek isteyenler için adres: İsmetiye Cad. Alageyik Sok. Altınvadi Sitesi. Nilüfer
Internet sayfası: http://www.sinopmantievi.com/index.html

ulasim içerik

2 yorum:

  1. Sinop mantı diye yazılınca heyecanla okudum.Eşim Sinop'lu .Sinop mantısı güzel olur..Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. Ben ilk defa yedim Sinop Mantısı'nı ve çok sevdim. Bundan sonra Sinop mantısı diye bir yer görürsem muhakkak denerim

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.